تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و دوربین آنالوگ /
نوشته شده توسط : جعفر

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و دوربین آنالوگ

 
 
 

در صورتی که تصمیم به نصب و راه اندازی یک سیستم امنیتی دارید یکی از تصمیماتی که باید اتخاذ بنمایید ، انتخاب نوع سلوشن می باشد که در این مقاله به بررسی و مقایسه دو سلوشن ip و آنالوگ خواهیم پرداخت . تصمیم گیری در مورد انتخاب دوربین های مداربسته IP در برابر آنالوگ ساده نیست زیرا مزایا و معایبی برای هر نوع وجود دارد .
پس از مطالعه ی این مقاله شما قادر خواهید بود به راحتی سلوشن خود را انتخاب کنید .

تفاوت دوربین آنالوگ و ip

تفاوت اصلی بین دوربین آنالوگ و IP چیست ؟

♦ تفاوت اصلی بین یک دوربین آنالوگ و آی پی نحوه ی ارسال سیگنال های ویدئویی می باشد . دوربین های آنالوگ سیگنال  ویدئویی را به یک فرمت تبدیل می کنند که می توانند توسط یک تلویزیون یا یک مانیتور دریافت شوند . در حالی که یک دوربین ip  ( تحت شبکه ) ، سیگنال های تصویر را توسط یک Encoder به شبکه ارسال می کند ، دوربین های شبکه دارای یک محیط کاربری تحت وب می باشند که میتوان از طریق شبکه به آن دسترسی داشت .

♦ بستر ارتباطی دوربین های آنالوگ کابل های کواکسیال می باشد ، در حالی که دوربین های شبکه از کابل های شبکه و در برخی موارد از فیبر نوری استفاده می نمایند . البته شایان ذکر است هر دو تکنولوژی آنالوگ و IP در نوع بی سیم نیز تولید شده اند .

ویژگی های خاص

دوربین های آنالوگ از ویژگی های خاص و هوشمند بسیار کمتری نسبت به دوربین های ip می باشد .
برای مثال می توان به ویژگی هایی مانند شمارش افراد ، تشخیص رها شدن فنی و فنی مجازی و … اشاره کرد .

به خاطر داشته باشید داشتن ویژگی های هوشمند می تواند نیاز بسیاری از مصرف کنندگان باشد که با آگاهی از وجود چنین ویژگی هایی فارغ از بحث هزینه دوربین های مداربسته تحت شبکه که دارای قابلیت های هوشمند و ویژگی های خاص می باشند را انتخاب کنند .

اگر نیازمند آپشن های پیشرفته هستید و تعداد دوربین های زیادی برای پروژه نیاز می باشد حتما از دوربین های ip  استفاده کنید ولی اگر سیستم آنالوگ دارید و فقط میخواهید تصویر بهتری داشته باشید و از سیم کشی جدید جلوگیری نمایید دوربین های AHD که تحت بستر آنالوگ می باشند استفاده کنید .

هزینه

♦ یک سیستم آنالوگ ارزان تر از دوربین های IP می باشد .

انعطاف پذیری

♦ دوربین های مداربسته IP دارای امکانات نرم افزاری بیشتری با قابلیت توسعه ی بیشتر هستند .
دوربین های IP دارای انعطاف پذیری بیشتری نسبت به دوربین های آنالوگ می باشند ، قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری دوربین های IP  به شما قدرت گسترش هر چه بیشتر را می دهد ، این در حالی است که اگر بخواهید یک دوربین آنالوگ به پروژه ی خود اضافه کنید میبایست یک سیم از دوربین جدید تا دستگاه DVR بکشید، ولی در دوربین های IP با نصب یک سوئیچ می توانید مقدار سیم کشی جدید را تا حد زیادی کاهش دهید .

 

 

کیفیت

♦ دوربین های ip و تحت شبکه به اقتضای بستر دیجیتال نویز در بستر ندارند یعنی اگر در مسیر بین دوربین و NVR کابل شبکه دچار مشکل باشد تصویر قطع می شود و اگر سالم باشد تصویر وصل می شود . در حالی که اگر در دوربین های آنالوگ مسیر بین دوربین و
DVR کمی زخمی باشد ، تصاویر با نویز دریافت می شود .

 

نتیجه گیری

دوربین های آنالوگ و تحت شبکه وابسته به نیاز شما انتخاب می شوند . قابلیت های هوشمند ، توسعه پذیری و کیفیت بهتر در دوربین های تحت شبکه بیشتر چشمگیر است ولی در صورتی که تعداد دوربین های کمتری مد نظرتان است و آپشن های هوشمند مورد نظرتان نیست دوربین های آنالوگ به لحاظ هزینه ی پایین تر توجیه بیشتری دارند .

 

دوربین مداربسته Wifi یا بی سیم چیست؟

امروزه تـکنولـوژی بی سیم (Wireless) بـسیار شـایع گـشته و این محبوبیت به دلیل آسان بودن استفاده از آن و عدم نیاز به سیم کشی می باشد .

تکنولوژی بی سیم در دوربین های مداربسته نیز ورود کرده و دوربین های مداربستـه ی بـی سیم با نـصب آسان روانه ی بازار گردیـده اند  . در این مـقاله به بحث و بررسی تـکنولوژی دوربـین های مـداربـسته بی سیم خواهیم پرداخت .

 
 

دوربـین های مداربسته بی سیم از طریق یک فرستنده ی رادیـویی سیگنال های صوت و تصویر را به یک گیرنده رادیویی مخابره می کنند . دوربـین های مداربسته ی بی سیم اکثرا دارای یک سیستم برای منبع تغذیه و تامین برق دوربین هستند و بی سیم بودن بیشتر مربوط به ارسال تصاویر و صوت می باشد ، البته به خاطر داشته باشید دوربین های مداربسته بی سیمی هم وجود دارند که با انرژی باتری کار میکنند.

 

دوربین های مداربسته ی بی سیم به جهت نصب آسان و همچنین قیمت پایین در بین مصرف کنندگان از محبوبیت بالایی برخوردارند . زیرا مصرف کنندگان را از کابل کشی فارغ می سازد .

دوربین های مداربسته بی سیم راه حل مناسب برای پـروژه های کوچک ، کنترل اتاق کودک و … محسوب می شوند و دلیل این امر نیز نصب آسان و قیمت پایین این دوربین ها می باشد .

مزایا

♦ دوربین های مدار بسته می توانند در مکان هایی که قبلا برای نصب دوربین های مداربسته سیمی ، شرایط سیم کشی نداشتند ، نـصب شود.

♦ علاوه بر سهولت استفاده ، دوربین های مداربسته بی سیم به کاربران اجازه می دهد با اینترنت بی سیم (wifi) بر انتقال تصویر یکپارچه بپردازند .

دوربین های مداربسته خانگی

دوربین های مداربسته ی بی سیم به دلیل ارزان بودن ، یک روش پر طرفدار برای کسانی که می خواهند برای خانه یا محل کارشان ( محیط های کوچک ) اقدام به تهیه ی سیستم نظارت تصویری کنند ، محسوب می شود ، از آنجایی که این دوربین ها نیاز به سیم کشی ندارند برای آپارتمان ها ایده آل هستند ، زیرا برای اجرای پروژه برای مستاجران اجازه ی صاحب خانه در برخی موارد امری دشوار بود .

Baby Cam – دوربین نوزاد

برای کنترل اتاق نوزاد یا کودک می توان از دوربین های مداربسته بی سیم استفاده کرد . کافیست دوربین را به منبع تغذیه اش متصل کنید و اپلیکشن مربوطه را در موبایل نصب کنید و تنظیمات آن را انجام دهید .

از این رو می توانید اتاق کودک را در هر جایی نظاره گر باشید .

معایب

در صورتی که دوربین مداربسته بی سیم All in one باشد یعنی هم منبع ذخیره سازی و هم ضبط تصاویر را به عهده داشته باشد  ، در صورتی که دوربین مداربسته به سرقت برود ،  شما تصاویر ضبط شده و کل سیستم خود را از دست خواهید داد .

دوربین مداربسته بی سیم به دلیل بهره بری از تکنولوژی بی سیم می تواند از امنیت کمتری نسبت به دوربین مداربسته ی سیمی برخوردار باشد و توسط مهاجمان هک شود .

 

نتیجه گیری

در صورتی که می خواهید نصب آسان و ساده ای در سیستم امنیتی داشته باشید می توانید دوربین های بی سیم را انتخاب کنید . توسط دوربین های بی سیم چشم ماهی می توانید با یک دوربین بدون سیم کشی کل فضای یک اتاق را در دسترس داشته باشید یا می توانید توسط یک دوربین گردان بی سیم کنترل از راه دور چرخش ۳۶۰ درجه ی به دور را در اختیار داشته باشید .

https://www.pinterest.com.mx/pin/917467755311487431/

https://www.pinterest.de/pin/917467755311487585/

https://www.pinterest.dk/pin/917467755311487755/

https://www.pinterest.it/pin/917467755311487802

https://www.pinterest.ca/pin/1067564286642355048/

https://www.pinterest.at/pin/1067564286642356149/

https://www.pinterest.cl/pin/1067564286642356202/

https://www.pinterest.pt/pin/1067564286642356322/

https://www.pinterest.se/pin/1067564286642356364/





:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: